
Ефективність роботи з питань безпеки життєдіяльності дитини значною мірою залежить від позитивного прикладу дорослих. Педагогам слід не тільки враховувати це в особистій поведінці, але й приділяти цьому значну увагу під час роботи з батьками. Важливо, щоб батьки усвідомили, що не можна вимагати від дитини дотримання будь-якого правила поведінки, якщо вони самі не завжди його дотримаються. Педагоги та батьки мають порозумітися між собою, адже різні вимоги, що висуваються дітям у дошкільному навчальному закладі та вдома, можуть викликати у них розгубленість, образу або навіть агресію.
Доцільно використовувати такі напрями роботи вихователя з батьками :
- організація батьківських зборів з метою їх інформування про спільну роботу та стимулювання їхньої активної участі в ній;
- ознайомлення їх з роботою дошкільного навчального закладу за певною програмою (збори, відкриті заняття, тематичні експозиції, розваги та ін. ) ;
- організація різноманітних заходів за їх участю та участю спеціалістів різних структур : працівників правоохоронних органів, працівників МНС, медичних працівників ;
- ознайомлення їх з результатами навчання дітей ( відкриті заняття, тематичні тижні, інформація в «куточках батьків» ).
Організація протипожежної роботи з батьками
За протипожежне виховання дітей перш за все відповідають батьки. Слід пам’ятати, що особливий приклад дорослих значною мірою впливає на малюків. Недотриманням правил використання вогню, електропобутових приладів, газу батьки можуть звести нанівець усю виховну роботу, що проводиться у дитячому садку. Трапляються випадки, коли самі батьки перетворюють вогонь на предмет розваг: щоб заспокоїти дитину, коли вона плаче запалюють сірники і дають їх дитині тушити. Дитину приваблює яскраве полум’я, легкість, з якою воно здобувається. Небезпечну звичку гратися з вогнем формує часте повторення подібних дій.
Саме тому з метою вдосконалення й активізації виховної пожежно-профілактичної роботи в дошкільному закладі необхідно проводити систему заходів із дітьми, колективом дошкільного закладу, батьками. Батькам необхідно постійно пояснювати, що ігри дітей здебільшого спричиняють виникнення пожежі.
Найнебезпечніші легкозаймисті речовини та предмети :
- іскри відкритого вогню (сірники, запальники, свічки, оптичні лінзи та ін.);
- електроприлади ( плити, праски, обігрівачі);
- піротехнічні вироби (бенгальські вогні );
- хімічні речовини (фосфор, карбід кальцію).
Пожежі найчастіше виникають у приміщеннях, у яких діти виконують різні роботи або організовують ігри з використанням різних джерел вогню. Це можуть бути житлові приміщення, підвали, горища, садові хатинки, ліс, парки тощо.
Під час організації протипожежної роботи з батьками важливо аналізувати пожежі, що виникли через провину дітей. Найбільша кількість припадає на літо. Дуже часто (особливо в сільській місцевості) вони трапляються через провину дітей, які приїхали з родичами відпочивати.
У їх виникненні звинувачуються дорослі, які залишають на видноті сірники та інші вогненебезпечні предмети. Дорослі недостатньо уваги приділяють бесідам з дітьми або зводять свою виховну роботу до заборон, які малюк легко порушує.
Дуже важливо пояснити батькам, що протипожежне виховання повинно бути спрямоване на отримання навичок розумного використання небезпечних предметів, передбачення виникнення пожежі, на випадок екстремальної ситуації необхідно навчити дітей поводитися відповідно до певних правил. Батьків слід ознайомлювати з усіма педагогічними прийомами впливу на дитину.
Форми роботи :
- ознайомлення батьків із завданнями протипожежного виховання дошкільників, засобами і методами, що використовують у дитячому садку;
- стимулювання інтересу до обговорення питань протипожежного виховання дітей у родині;
- практичне моделювання разом із батьками життєвих ситуацій, спрямованих на виховання у дітей навичок пожежної безпеки;
- проведення консультацій із батьками щодо питань дотримання правил пожежної безпеки у побуті.
Пам’ятка, яку можна використовувати під час проведення бесід із батьками, оформлюючи куточки протипожежної безпеки або теки-пересувки.
Пам'ятка для батьків
У сучасному суспільстві телевізор є звичним і обов’язковим предметом майже в кожній родині. Але не всі дорослі пам’ятають про те, що телевізор - це побутовий електроприлад підвищеної пожежної безпеки. Під час його експлуатації слід дотримуватися певних рекомендацій.
- Телевізор не слід установлювати в меблеву стіну, розташовувати дуже близько до батареї центрального опалення, поблизу печі або поруч з електронагрівальними приладами. Телевізор не повинен торкатися штор, адже саме це спричиняє швидке поширення пожежі у випадку загорання приладу.
- Не залишайте дітей наодинці з увімкнутим телевізором! Він є ненадійною «нянькою». Не дозволяйте дитині вмикати телевізор, коли ви відсутні вдома. Поміркуйте, як не допускати використання дітьми телевізора, незважаючи на вашу заборону.
- Коли ви вимикаєте телевізор, то не забувайте вийняти вилку з розетки.
- Якщо електромережа у вашій місцевості має перепади напруги, то використовуйте стабілізатор.
- Помітивши технічні негаразди в роботі телевізора, не намагайтеся ліквідувати їх самостійно – використовуйте послуги телемайстерень.
- Якщо під час перегляду телепередач відбулося загорання, негайно вимкніть телевізор із мережі, накрийте щільною вологою тканиною, викличте пожежну охорону за телефоном «101».
- Пам'ятайте, що навіть найнадійніший електроприймач може спричинити пожежу, якщо не дотримуватися правил його експлуатації.