Фізичне виховання дошкільнят - організований процес, спрямований на їхній фізичний розвиток, рухову, фізичну підготовку до творчої життєдіяльності, набуття знань, умінь та навичок з фізичної культури. Його пріоритетні завдання - формування, збереження, зміцнення та відновлення здоров'я дітей через комплекс фізкультурно - оздоровчих заходів. Заняття з фізичної культури, ранкова, гігієнічна, коригувальна гімнастики, фізкультурні хвилинки, динамічні паузи, рухливі ігри, спортивні вправи та ігри, піші переходи, спортивні вечори розваг та свята, дні здоров'я тощо - усе це становить структуру фізичного виховання. Важливо надавати процесу фізичного виховання оздоровчої спрямованості. Наповнення занять з фізичної культури, ранкової гімнастики та інших форм роботи різноманітними рухами в комплексі з традиційними та нетрадиційними оздоровчими технологіями збагатять дітей знаннями про особисте здоров'я, сформують у них уміння та навички оздоровлення та відновлення власного організму.
Серед інноваційних оздоровчих технологій для дітей дошкільного віку в ДНЗ слід виокремити: фітболгімнастику, художню гімнастику, пальчикову, дихальну та звукову гімнастику, імунну гімнастику, психогімнастику (вправи, ігри, етюди, пантоміми).
Массаж - підвищує опірність організму і корисний у будь-якому віці. Для зміцнення імунної системи дітей застосовуються різні види масажу, а саме: масаж стопи (положенні стоячи або сидячи катати ступнею маленькі м'ячі з нерівною поверхнею, кульки); крапковий, "пляшковий", щіточковий масаж, масаж за допомогою махрової рукавички, "горіховий масаж", вушних раковин, пальців рук. Суть точкового масажу - масажування біологічно активних точок, більшість яких розміщена на обличчі, шиї, стопі. Точковий масаж дає позитивний результат дітям, які хворіють на гострі респіраторні захворювання, а також діє профілактично.
Вправи – релаксації (звуки природи, заспокійлива музика) використовується для розслаблення, зняття емоційної та фізичної напруги, або приємного занурення у денний сон.
Використання різних методів та прийомів кольоротерапії відновлює сили, здоров’я, гармонію почуттів. Вплив кольору на людей неоднозначне і суто індивідуальне. Він має вибірковий характер, і це потрібно враховувати.
Дихальна гімнастика - це своєрідний ключ до прихованого життя тіла, що безпосередньо пов’язане з розумовою працездатністю людини та її емоційним станом. Так, ритмічне дихання з паузою на вдиху або видиху зумовлює періодичну зміну утримання кисню в крові, що викликає відповідну реакцію — стрімке розширення судин мозку.
Гімнастика для очей – поліпшує зір, сприяє кращому кровообігу в очному яблуці.
Пальчикова гімнастика дозволяє дітям поліпшувати мовлення та дрібну моторику.
Хорошим способом підвищити імунітет дитини, відновити дихальну систему після захворювань, а також запобігти частим простудним захворюванням - є дихальна гімнастика.
А якщо ваша дитина відрізняється гіперактивністю, то завдяки дихальній гімнастиці, вона навчиться розслаблятися і заспокоюватися. Виконувати її зовсім нескладно, до того ж, якщо проводити дихальну гімнастику у формі гри, то вийде чудове проведення часу.